Tuesday, April 16, 2019

ပ ညာ နဲ့ အ တ္တ က ပြောင်း ပြန် အ ချိုး ကျ တယ် ။

" ပ ညာ နဲ့ အ တ္တ "

ပ ညာ နဲ့ အ တ္တ က ပြောင်း ပြန် အ ချိုး ကျ တယ် ။

ပ ညာ များ ရင် အ တ္တ နည်း တယ် ၊ ပ ညာ နည်း ရင် အ တ္တ များ တယ် ။

ဒီ နေ ရာ မှာ အ တ္တ ဆို တာ ဘာ လဲ လို့ အား လုံး သိ နိုင် ကြ ပေ မယ့် ပ ညာ ဆို တာ ဘာ လည်း ဆို တာ အ များ စု က အ မှန် ကို မ သိ ကြ ဘူး ။

ကျောင်း က သင် ပေး လိုက် တဲ့ အ တန်း တွေ အ ဆုံး ထိ အောင် ရင် ပ ညာ တတ် လို့ ယူ ဆ တဲ့ သူ လည်း ရှိ တယ် ။

အ သက် မွေး ဝမ်း ကျောင်း အ တွက် အ တတ် ပ ညာ တစ် ခု ခု ကျွမ်း ကျင် တာ ကို ပ ညာ လို့ ယူ ဆ တဲ့ သူ လည်း ရှိ တယ် ။

ဘာ သာ စ ကား အ မျိုး မျိုး ပြော တတ် တာ ကို ပ ညာ လို့ ယူ ဆ တဲ့ သူ တွေ ရှိ သ လို စစ် လက် နက် တွေ ဗုံး တွေ တီ ထွင် တာ ကို ပ ညာ လို့ သတ် မှတ် တာ လည်း ရှိ တယ် ။

တစ် ချို့ တွေ က လိမ် လည် လှည့် ဖြား ပြီး စီး ပွား ရှာ တတ် တဲ့ သူ ကို လည်း ပ ညာ ရှိ လို့ သတ် မှတ် တတ် ကြ ပြီး အာ ဘောင် အာ ရင်း သန် သန် နဲ့ လူ အ ထင် ကြီး အောင် လူ တွေ ယုံ အောင် ပြော နိုင် တဲ့ သူ တွေ ကို လည်း ပ ညာ ရှိ လို့ ထင် တတ် ကြ တယ် ။

ပြော ရ ရင် တော့ သာ မန် လူ တွေ အ တွက် သူ တို့ မ သိ တာ ပြော ပေး နိုင် တဲ့ သူ ၊ လုပ် ပြ နိုင် တဲ့ သူ တိုင်း ကို ပ ညာ ရှိ လို့ သတ် မှတ် တတ် ကြ တယ် ။ ဥ ပ မာ မျက် လှည့် ဆ ရာ တို့ ဗေ ဒင် ဆ ရာ တို့ ကို ပ ညာ ရှင် လို့ သတ် မှတ် ကြ တယ် ။

လော ကီ အ ရေး မှာ တော့ လူ တိုင်း က သူ့ လိုင်း နဲ့ သူ ပ ညာ ရှိ တွေ ချည်း ပါ ပဲ ။ အ ခု လို Online facebook တွေ ပေါ် လာ ပြီး ဖုန် ကဒ် တစ် ခု ၁၀၀၀ ကျပ် လောက် နဲ့ ရောင်း နိုင် တဲ့ ခေတ် မှာ ပို ပြီး တော့ ပ ညာ ရှင် တွေ များ တယ် ။

ပ ညာ ဆို တာ စေ တ သိက် ပါ ။ စေ တ သိက် ဆို တာ စိတ် ကို ခြယ် လှယ် မောင်း နှင် နိုင် တဲ့ အ ရာ ပါ ။

စိတ် ရဲ့ မူ လ အ ရင်း ခံ က အ ဖြူ ရောင် လက် ကိုင် ပု ဝါ လေး လို ပဲ ဖြူ စင် တယ် ။ ဒါ ကို စေ တ သိက် ဆို တဲ့ အ ရောင် တွေ လာ ဆိုး လိုက် ရင် အဲ့ ဒီ အ ရောင် အ တိုင်း စိတ် က ဖြစ် သွား တယ် ။

သ ဘော က အ နီ ရောင် စေ တ သိက် လာ ဆိုး ရင် အ နီ ရောင် လက် ကိုင် ပု ဝါ လေး ဖြစ် သွား တယ် ။ အ ဝါ ရောင် စေ တ သိက် လာ ဆိုး လိုက် ရင် အ ဝါ ရောင် လက် ကိုင် ပု ဝါ လေး ဖြစ် သွား တယ် ။

ဒေါ သ ဆို တဲ့ စေ တ သိက် ပေါ် လာ ရင် ဒေါ သ စိတ် ဖြစ် သွား တယ် ။ လော ဘ ဆို တဲ့ စေ တ သိက် ပေါ် လာ ရင် လော ဘ စိတ် ဖြစ် သွား တယ် ။

ကု သိုလ် စေ တ သိက် ပေါ် လာ ရင် ကု သိုလ် စိတ် ဖြစ် လာ ပြီး အ ကု သိုလ် စေ တ သိက် ဖြစ် လာ ရင် အ ကု သိုလ် စိတ် ဖြစ် လာ တယ် ။ ဒါ တွေ ကို အ ဘိ ဓ မ္မာ နား လည် တဲ့ သူ တွေ သိ ကြ ပါ တယ် ။ ပြော ချင် တာ က ပ ညာ အ ကြောင်း ပါ ။

ပ ညာ ဆို တာ အ ရာ အား လုံး ကို အ မျိုး မျိုး အ ဓိ ပါ္ပယ် ဖွင့် ပြီး ပြော နိုင် ကြ ပေ မဲ့ အ နိ စ္စ ၊ ဒု က္ခ ၊ အ န တ္တ နဲ့ ကံ ကံ ရဲ့ အ ကျို တွေ သ စ္စာ လေး ပါး အ စ ရှိ တဲ့ များ ပြာ တဲ့ တ ရား တွေ ကို သိ တာ ကို သာ စစ် မှန် သော ပ ညာ လို့ ခေါ် ပါ တယ် ။

လေး သ မား အ ကျော် အ မော် တွေ ဟာ စက် ဝိုင်း ကို မှန် အောင် မြား နဲ့ ပစ် နိုင် သ လို စစ် မှန် တဲ့ ပ ညာ ဟာ အ မှား မ ရှိ တိ ခ နဲ တိ ခ နဲ သိ ပါ တယ် ။

ဒါ ကြောင့် တ ကယ့် ပ ညာ ရှိ တွေ ဟာ အ မှား အ မှန် ကို တိ တိ ကျ ကျ ဆုံး ဖြတ် နိုင် ကြ ပါ တယ် ။

အ တ္တ ဘာ လို့ ကြီး နေ ရ လဲ ဆို ရင် " ငါ " ဆို တဲ့ " ငါ " ကြီး ကို က ရှိ မှ မ ရှိ တာ ကို မ သိ ကြ လို့ ပေါ့ ။ သံ သ ရာ ဆို တာ ဒီ တစ် ဘ ဝ တည်း မ ဟုတ် ဘူး ဆို တာ ၊ ကောင်း တာ လုပ် လုပ် ဆိုး တာ လုပ် လုပ် ကိုယ် လုပ် တဲ့ အ လုပ် အ တိုင်း ကိုယ် ထား တဲ့ စိတ် အ တိုင်း ပြန် ရင် ဆိုင် ခံ ရ မှာ ပဲ ( သ ဘော က ဝဋ် ဆို တာ လည် မှာ ပဲ ) ဆို တာ တွေ ကို သိ နိုင် တဲ့ ပ ညာ မ ရှိ လို့ ပေါ့ ။

ကံ ကံ ရဲ့ အ ကျိုး ကို မြတ် စွာ ဘု ရား ပဲ အ ကုန် သိ နိုင် မြင် နိုင် တယ် ။ ဒါ ကြောင့် မြတ် စွာ ဘု ရား က လွဲ ရင် စ ကြာ မင်း ဖြစ် ဖြစ် သိ ကြား မင်း ဖြစ် ဖြစ် ဗြ ဟ္မာ မင်း ဖြစ် ဖြစ် ဘယ် သူ မှ ဘာ မှ မ ဟုတ် ကြ ဘူး ။

မြတ် စွာ ဘု ရား ရဲ့ တ ရား တွေ ကို သေ ချာ နား လည် မှ မြတ် စွာ ဘု ရာ က အံ့ သြ စ ရာ ကောင်း လောက် အောင် ဒီ တ ရား တွေ ကို သိ ခဲ့ မြင် ခဲ့ တယ် ဆို တာ သိ လာ လိမ့် မယ် ။ ဒီ အ ခါ မှ မြတ် စွာ ဘု ရား ဘယ် လောက် အံ့ သြ ချီး ကြူး ဂုဏ် ပြု အပ် သ လဲ ဆို တာ တွေး နိုင် လိမ့် မယ် ။

တ ရား မ သိ ရင် ဘု ရား ကို မ မြင် နိုင် ပါ ဘူး ။ ဘု ရား ကို မ မြင် နိုင် တော့ ဘု ရား ကို ကိုး ကွယ် တဲ့ အ ဆင့် ကို မ ရောက် ကြ တော့ ဘူး ။ နတ် ကိုး ကွယ် တယ် ၊ ဗေ ဒင် ကိုး ကွယ် တယ် ယ တြာ ကိုး ကွယ် တယ် ။ တစ် ချို့ လူ ပု ဂ္ဂိုလ် တွေ ကို ဘု ရား လို ကိုး ကွယ် နေ ကြ တယ် ။ ကိုး ကွယ် တယ် ဆို တာ ယုံ ကြည် အား ထား တာ ။

ဘု ရား ကို ကိုး ကွယ် တာ သံ သ ရာ ဝဋ် ဆင်း ရဲ က လွတ် မြောက် ဖို့ ။ လက် ရှိ မြန် မာ ပြည် က လူ တွေ က သံ သ ရာ လောက် ကို မ တွေး နိုင် ကြ သေး ဘူး ။ ဒီ တော လက် ရှိ ဘ ဝ ဆင်း ရဲ က လွတ် မြောက် ဖို့ အ တွက် ကို လူ ပု ဂ္ဂိုလ် တွေ ကို ကိုး ကွယ် နေ ကြ ရ တယ် ။

ဒီ လို လက် ရှိ ဘ ဝ မ ဆင်း ရဲ ချင် လို့ ၊ နေ ရာ ရ ချင် လို့ လူ ပု ဂ္ဂိုလ် အာ ဏာ ရှိ တွေ ကို ဘု ရား လို ကိုး ကွယ် နေ ကြ ရင်း အဲ့ ဒီ လူ တွေ ငြို ငြင် မှာ ကြောက် လာ ကြ တယ် ။ အဲ့ ဒီ လူ တွေ ကိုယ့် ကို ပို ပြီး အ သိ အ မှတ် ပြု ဖို့ ကြိုး စား လာ ကြ တယ် ။ အဲ့ ဒီ လူ ငြို ငြင် မယ့် အ လုပ် ကို ကိုယ် တိုင် မ လုပ် တဲ့ အ ပြင် သူ များ ကို လည်း လုပ် လို့ မ ရ အောင် ဖိ အား ပေး ပိတ် ပင် လာ ကြ တယ် ။

ဒီ လို နဲ့ ပဲ အ တ္တ တွေ ကြီး ကြီး လာ ကြ ပါ တယ် ။

ကိုယ် အား ကိုး ထောက် ခံ တဲ့ သူ ကို ဘယ် သူ မှ ဘာ မှ မ ပြော နဲ့ ဖြစ် လာ တယ် ။ နောက် ဆုံး အဲ့ ဒီ လူ အ တွက် အ သေ တောင် ခံ လိုက် မယ် ဆို တဲ့ အ ထိ ဖြစ် လာ ပြော လာ ကြ တယ် ။

ဒါ သေ ချာ တွေး ကြည့် ရင် မြတ် စွာ ဘု ရား ဟော ခဲ့ တဲ့ သံ သ ရာ ဆို တဲ့ အ ဆင့် အ ထိ မ မြင် နိုင် ကြ သေး လို့ ၊ လက် ရှိ ဘ ဝ မှာ ကို ပဲ တစ် နေ့ သေ မယ် ဆို တာ မ ဆင် ခြင် နိုင် သေး လို့ ။ ပြော ရ ရင် အ မှား အ မှန် ကို တိ ခ နဲ တိ ခ နဲ သိ နိုင် တဲ့ ပ ညာ မ ရှိ သေး လို့ ၊ အဲ့ ဒီ လို သ မု တိ သ စ္စာ အ ထိ ပ ညာ မ ရောက် သေး လို့ ပါ ။

သူ များ ကို လိမ် ညာ ပြော ဆို တတ် တဲ့ ပ ညာ ကို ပ ညာ အ တု " မာ ယာ " လို့ ခေါ် တယ် ။ တ ဏှာ ပြ ဌာန်း တဲ့ အ ကု သိုလ် စိတ် တ္တု ပ္ပာ ဖြစ် ပါ တယ် ။

ဆန်း ဆန်း ပြား ပြား လက် နက် တွေ တီ ထွင် နိုင် တာ က လည်း အ ကု သိုလ် မှာ ယှဉ် တဲ့ ဝိ တက် စေ တ သိက် တွေ ဖြစ် ပါ တယ် ။

အ တ္တ သိပ် များ တဲ့ သူ တွေ မ ကြီး ပွား နိုင် သ လို အ တ္တ ကြီး တဲ့ သူ တွေ များ တဲ့ နိုင် ငံ လည်း မ ကြီး ပွား မ တိုး တက် နိုင် ပါ ဘူး ။

ပ ညာ ရှိ တွေ များ လေ လေ အ တ္တ တွေ နည်း လေ လေ တိုင်း ပြည် တိုး တက် လေ လေ ဖြစ် မှာ ပဲ ။

ပ ညာ ရှိ တွေ က စစ် မှန် တဲ့ ပ ညာ ရှိ တွေ ဖြစ် ဖို့ တော့ လို တယ် ။

မိုး တင့် ( ရန် ကုန် တ က္က သိုလ် )
၆ ၊ ၄ ၊ ၂၀၁၉

                                                မိုး တင့် ဆွေ
                                                ၇ ၊ ၄ ၊ ၂၀၁၉
                                                တ န င်္ဂ နွေ ။

No comments:

Post a Comment